Loris Capirossi
Loris Capirossi se narodil v 4.4. 1973 v Castel San Pietro Terme (Bologna, Itálie)
Loris Capirossi začal závodit v roce 1990, ve třídě 125ccm na motocyklu Honda RS125. Hned ve své první sezoně vyhrál titul mistra světa a o rok později ho dokázal obhájit.
Po dvou úspěšných šampionátech ve třídě 125ccm se dal čekat přestup do silnější kubatury. A tak se opravdu stalo a Loris začal v roce 1993 závodit ve třídě 250ccm opět na motocyklu Honda, ale tentokrát 250RS. První sezonu se Loris zaučoval se s novým strojem, v dalším roce, ale už pak dosáhl na třetí místo a ve třetí sezoně dokonce na druhé.
Přestup do silnější třídy na sebe opět nenechal dlouho čekat a tak Loris v roce 1995 už jezdil královskou kubaturu - tehdy motocykly o objemu 500ccm. Loris se v nové kubatuře pohyboval na pžedních místech a za celkové 6. místo získal titul Nováček roku.V další sezoně Loris přešel od Hondy k Yamaze. Moc se mu však nedařilo ( celkové 10. místo) a tak ho čekal přestup zpět do čtvrtek.
Ve 250 zůstal Loris tři sezony (97 - 99). V roce 1998 se Lorisovi podařilo na Aprilii vyhrát světový šampionát a získal tak své první prvenství ve třídě dvěstě padesátek. Za toto prvenství si však Loris v očích fanoušků i Aprilie pohoršil. Titul totiž vybojoval po velmi diskutabilním předjížděcím manévru ve Velké ceně Argentiny. Loris tehdy sváděl souboj se svým rivalem v boji o titul a zároveň týmovým kolegou ze stáje Aprilia Tetsuyem Haradou. Japonec vedl až do poslední zatáčky posledního kola, v ní do něj zezadu Capirossi vrazil, oba skončili v ochranném kačírku, ale Loris se stihnul záhy vrátit na trať, závod dokončil na druhém místě a titul tak byl jeho. Tento incident se však vůbec nelíbil šéfům Aprilie a Loris byl po sezóně propuštěn. Na svou poslední sezonu ve třídě 250ccm se vrátil po dvou letech k Hondě a po celkovém třetím místě ho čekala pozvánka zpět to třídy 500ccm.
V roce 2000 a 2001 jezdil Loris ve třídě 500ccm na motocyklu Honda NSR 500, v roce 2002 se však kubatura změnila z 500ccm na kubaturu Moto GP. Loris ještě rok zůstal u Hondy v roce 2003 si Capirossiho pro svůj nový projekt vybrala továrna Ducati, která se rozhodla po úspěších v závodech superbiků vstoupit i do prestižnější třídy MotoGP. Slibný čtyřtakt Desmosedici pod kapotou skrýval obrovskou sílu, ale byl nesmírně náročný na ovládání. Lorisovi však tato kombinace seděla a v sezóně získal jedno vítězství a dalších pět umístění na stupních vítězů, celkově skončil čtvrtý. V dalších čtyřech letech na rudém stroji vybojoval celkem 17 stupňů vítězů, z toho šest prvních míst. Nejúspěšnější sezónu na italském stroji prožil v roce 2006, když skončil celkově třetí. Pro rok 2008 se Loris Capirossi upsal stáji Suzuki.
Náhledy fotografií ze složky Loris Capirossi